torsdag 22 mars 2012

Webcoast 2012, ett underbart äventyr!

Jag jobbade även i år som en i arbetsgruppen och fotograf under Webcoast 2012 och precis som förra året hann jag inte prata med lika många som jag önskat eller gå på sessioner och det är förståeligt för jag hade ett jobb att göra!

Men så uppstår det en intressant konflikt för på Webcoast är målet att vara social och prata med folk och som fotograf uppnår jag inte det målet genom att vandra runt lokalerna och fota folk för det är inte socialt!
Jag inser också att det är antingen att vara fotograf eller deltagare och mitt yrke och jobb är att vara fotograf så den sociala biten blir inte lika bra som jag egentligen skulle velat att den var!

Med det sagt så är jag enormt nöjd med dem bilder jag tog för dels var det lättare då jag fick hjälp via min fotograf kollega Chris då deltagarantalet var 250 personer i år och det finns inte tillräckligt många av mig för att täcka så många deltagare!
Tack för den jättefina responsen på bilderna, det ger mig styrkan att bli bättre på mitt yrke och jag kan fortsätta leverera bra bilder till er!

Jag fick jag träffa den underbara Maja Larsson som räddat mig från att bara ta jobb bilder via Fotosöndag, det var också roligt att träffa fler från fotosöndag gänget (Karl Nilsson, Mattias Karlsson, Helena Taubner med flera) som kom och jag fick se och prata med dem in real life!

En annan aspekt som gör Webcoast riktigt bra är att få ut ens namn och därmed skapa jobb tillfällen för med 250 kunniga människor så finns det en massa dolda jobb som kommer fram först när man pratar med varandra och visar intresse i det dem behöver hjälp med!

En mycket god nyhet: framför en entusiastisk publik så blev det klart att Webcoast 2013 ska bli av och jag ser fram emot att som en i arbetsgruppen bearbeta feedbacken från deltagarna och från resten av arbetsgruppen för att sedan via den informationen göra min del och återupprepa succen!

Passa på att kolla på bilderna från Webcoast 2012:
Ps Jag och många av fotograferna har satt licensen på Creative Commons på bilderna, detta betyder att det uppmuntras att ni delar och visar bilderna, glöm inte att oss credit så blir vi fotografer glada.

Vill ni läsa om Creative commons så finns det en utmärkt källa:
http://www.kristinaalexanderson.se/category/creative-commons-2/

Mina bilder
http://www.flickr.com/photos/sf_webcoast/sets/72157629255612246/

Chris bilder
http://www.flickr.com/photos/chris_aliaga/sets/72157629630080097/

Och  resten av deltagarnas bilder
http://www.flickr.com/groups/webcoast/

1 kommentar: